Gwilym Simcock - Good Days At Schloss Elmau CD



"Good Days At Schloss Elmau" albümü ilk elime geçtiğinde bir işlerle uğraşıyordum ve CD kitapçığını okumadım. Sadece dinledim ve hoşuma gidince bir kez daha dinlemek için kenara koydum.

Müzik setinin tekrar başına geçtiğimde albüm kitapçığını açıp okumaya başladım ve bir yandan da internet üzerinden araştırma yaptım. İsmini asla doğru yazabileceğimi düşünmediğim Gwilym Simcock geç bir müzisyen. 1981 doğumlu. CD kitapçığında bulunan resmine bakınca yaşının genç olduğunu anlamıştım.



Hem caz hemde klasik müzik çevrelerinde piyano çalma tekniği beğenilen bu genç müzisyen bol bol ödül almayı başarmış. İlk albümü olan Catalyst 2003 ylında yayınlanmış ve 8 sene içerisinde bayağı albüm yapmış. Gerçekten dopdolu bir diskografisi var. Simcock sanırım Galler kökenli ve çok erken yaşta piyano çalmaya başlamış. Galler kökenli olduğu sonucunu garip isminden anlamıştım zaten doğduğu kenti görünce tespitimin doğru olduğunu gördüm. Neyse.. Erken yaşta piyano çalmaya başlayan Simcock ilerleyen dönemlerde dikkat çekiyor ve çok iyi okullarda eğitim görüyor. Belki piyano çalma tekniğini bu denli geliştirmesinin sebebi hem caz hemde klasik müzik eğitimcilerinden dersler almış olması. Tüm bu sürecin sonunda Simcock, Kraliyet Müzik Akademisinden en yüksek derece ile mezun oluyor ve müzik kariyeri başlıyor.

2008'den itibaren en iyi salonlarda konser verme şansını yakaladığı gibi kendi trio'sunu kurma fırsatı buluyor. Hatta bu dönemde İngiliz devlet televizyonu BBC'de programlar bile yapmış. Kariyer başlangıcı için müthiş değil mi?

Kendi trio'su ile başarılı performanslara imza atan Simcock, sonunda Avrupa'da da ilgi çekiyor ve özellikle Almanya'da başarılı oluyor. Günümüzde bir çok önemli müzisyen ile çalışmalarına devam ediyor. Anlaşılan Simcock, caz yolunda devam edecek gibi...



Gelelim albüme. İlk önce şarkı listesi;

1. These Are The Good Days - 06:06 (Gwilym Simcock)
2. Mezzotint - 06:37 (Gwilym Simcock)
3. Gripper - 06:35 (Gwilym Simcock)
4. Plain Song - 05:49 (Gwilym Simcock)
5. Northern Smiles - 05:44 (Gwilym Simcock)
6. Can We Still Be Friends? - 12:17 (Gwilym Simcock)
7. Wake Up Call - 05:27 (Gwilym Simcock)
8. Elmau Tage - 09:28 (Gwilym Simcock)

Görebileceğiniz gibi tüm besteler Simcock'a ait. Bestelerde kendi çalış stilini ön plana çıkartmış. Olması gerektiği yerlerde olması gerektiği kadar nota anlayışı hemen ön plana çıkıyor. Abartıdan uzak son derece huzurlu bir albüm bu. ACT'ın Schloss Elmau kayıtları ilerleyen yıllarda herhalde solo piyano albümleri sınıfında referans kayıtlardan bir tanesi olarak tarihe geçecek. Kayıt yine mükemmel. Solo piyano albümlerinden sıkılıyorum diyenlerin dahi göz atması gereken bir çalışma. Gwilym Simcock ismini tanımaktan mutlu olduğum bir albüm oldu.

Steve Jobs Hifi 1982



Apple'ın patronu Steve Jobs emekliye ayırıldığı için bu aralar hemen her yerde onunla ilgili bir şeyler okuyabilmek mümkün. Benim neyim eksik? Yukarıdaki fotoğraf Diana Walker'ın "The Bigger Picture: 30 Years of Portraits" isimli kitabından alındı. Fotoğrafta Steve Jobs 1982 yılında evinde. Arka bölümde iyi bir müziksever olan Jobs'ın müzik sistemi görünüyor. Pikabı sanki Michell Gyrodeck gibi görülüyor. Cihazlardan bir tanesi de Mark Levinson sanki. Ayrıntıları bilen varsa aşağıdaki yorum kutusunu kullanarak bizleri aydınlatabilirler.

Eric Bibb - Troubadour Live CD



Eric Bibb, Stereo Mecmuası okuyucularının çok sevdikleri bir isim olunca hemen her sayımızda mutlaka bahsi geçiyor. Bu kez sizlere Staffan Astner ile birlikte yayınladıkları "Troubadour Live" albümünden bahsedeceğim...

Uzun yıllar önce Avrupa’ya taşınan Bibb gerek tribute albümleri gerekse de konser albümleri ile meraklıları mutlu ediyor. Stüdyo albümlerinin yanında ben özellikle canlı performanslarını çok daha fazla seviyorum. Nedense blues müzisyenlerinin eğer karşılarında iyi bir dinleyici kitlesi varsa canlı performansları tadından yenmiyor. “Troubadour Live” tamda böyle bir albüm işte...

Bu albüm Bibb'in stüdyo albümlerine bir ara verip canlı bir şeyler yapma isteği sayesinde 2010 yılında ortaya çıkmış. İsveçli gitarist Staffan Astner ile birlikte çalmaya karar vermişler. Astner'i eski Roxette'ten tanıyor olabilirsiniz. Biyografisine bakarsanız Ray Charles, Ian Hunter, Celine Dion ve Kim Richey gibi isimlerle çalışmış...

Albümün en keyifli yanlarından bir tanesi Glen Scott, Andre De Lange ve Paris Renita'dan oluşan gospel üçlüsü. Psalm4 isminde kendi toplulukları da bulunan müzisyenlere Bibb severler yabancı değillerdir. Bazı konser performanslarında ve stüdyo albümlerinde birlikte çalışmışlar.  Albüm toplam 12 şarkıdan oluşuyor, bunlardan 10 tanesi konser kaydı iki tanesi ise bonus şarkı.

1. The Cape 3:03
2. Introducing Staffan Astner
3. New Home 4:36
4. Troubadour 4:16
5. Shavin' Talk 3:40
6. Walkin' Blues Again 5:09
7. Tell Riley 5:32
8. Connected 7:25
9. New World Comin' Through 3:34
10. Thanks For The Joy 3:20
11. For You 6:08
---------------------------------------
12. Put Your Love First 2:48
13. If You Were Not My Woman 3:27



Albümün geneli tipik bir Bibb albümü gibi. Karmaşadan uzak, gayet sakin, gereksiz virtüözlük gösterilerinden kaçınarak söylemek istediklerini söyleyen Bibb hemen her albümünde olduğu gibi blues ustalarından bir tanesine selam göndermeyi unutmamış. Tell Riley" ile BB King'e selam göndermiş.

Kayıt, İsveç'te yapılmış. Seyircilerin alkışlarını duymasam bunun bir konser kaydı olduğunu anlayamazdım herhalde. Çünkü kayı neredeyse müthiş denilecek şekilde. Telarc her zmanki gibi güzel bir prodüksiyon yapmış. Albümde geçmişin önemli isimlerine selam çakılan Troubadour, "New World Comin' Through" ve "Walkin' Blues Together" şarkılarına özellikle dikkat! Aşağıda konserden bir enstantaneyi seyredebilirsiniz...

Müzik Bilmeceleri



Bu eski tarz pikap gibi tasarlanmış karton kutu içerisinde bir oyun barındırıyor. Kutu içerisindeki her kartta 1970'leri kapsayan müzik soruları ve cevapları var. İngilizler bunlara Trivia diyorlar. Aslında şöyle bir oyunu belki Stereo Mecmuası logosu ile Türkçeleştirerelk yayınlarız. Aşağıda sorulardan bazı örnekler var; 1970'lerde Amerika'da en çok satan müzisyen, Stevie Wonder Tamla Motown ile anlaşma yaptığında kaç yaşındaydı gibi sorularla akşamları müzik severler arkadaşlarınızla eğlenceli vakit geçirebilirsiniz. Sanırım buna Tabu'nun müziklisi diyebiliriz...  Bu tarz ürünlerin fiyatları 10 Dolar civarlarında..

WE 300B Kalmadı, Takatsuki TA-300B Verelim!



Biliyorsunuz 2A3 tüplü bir ampli kullanıyorum. Bloğumda bol bol NOS 2A3'lerden bahsediyorum. Bu tüpleri kullananlar diğer triyod güç tüplerini kullananlardan biraz daha şanslı. 2A3 diğer tüplere göre daha bulunur bir tüp. Özellikle askeri haberleşme amacıyla da kullanıldığından bol bol stok bulabilmek mümkün. Fiyatlarda genel olarak makul sayılır. Ancak 300B kullanıcıları için aynı şeyleri söylebilmek mümkün değil. Özellikle 1940'ların Western Electric 300B'lerin bir çiftine sahip olabilmek için binlerce dolar harcamanız lazım. Tabii bulabilirseniz.

Günümüzde bir çok üretici (özellikle de Çinli üreticiler) ürettikleri tüplerin birebir WE 300B replikası olduğunu söyleseler bile, kullanıcıların bir çoğu aynı fikirde değiller. Hatta yabancı forumlarda bu konularda bayağı kavga çıkıyor. Zaten bir çok kişi elinde bu değerli tüpler olmadan atıp tuttuğundan kavgaların dozajı sertleşiyor.



Şimdi WE 300B replikalarına yeni bir tanesi eklendi. Japon Takatsuki firması TA-300B kodlu tüpü üretmeye başladı. Daha yeni olmasına rağmen bir çok kullanıcı tüpe övgüler düzmeye başladılar. Eh övgüyü hak etmiyor değil. Özel ahşap kutusu, kutu içerisindeki belgeler ve ölçüm sonuçları, tüpün kendisi... WE 300B'den iyi olup olmadığını tabii ki bilmiyorum ama işin içinde Japonlar varsa kötü bir şeyin ortaya çıkma olasılığı pek yok.

Fotoğraflar Robert Hutton'a ait. Takatsuki için ise şu linke doğru alalım sizi...