Hakancez Oyun Dünyasında: D3 Ekonomik Demon Hunter Fikirleri



Diablo III'te 150-200M aralığında bütçe ile Demon Hunter oynayacaklar için ufak tefek tavsiyeler ile oyun bölümümüzü geliştirmeye devam edelim. Benim profilime buradan ulaşabilirsiniz.

1- Eğer altınınız varsa eski Natalya Set (veya asıl ismiyle Natalya Legacy Set) iyi bir Demon Hunter için olmaz ise olmaz. Yüksek "Monster Power" (MP) seviyelerinde hayatta kalmanın en iyi yolu Shadow Power Gloom rune'ü basmak. Her ne kadar nerf yemiş olursa olsun hala güçlü bir aktif skill. Ancak Legacy Natalya'nın iyisini ne parayla ne altınla almak çok kolay değil. Bir gün boyunca arkadaşımın Legacy Natalya'sını kullandım insan kendini bambaşka hissediyor.

2- Para az ise -ki bende bu şekildeydi- kendi oyun tarzınıza yönelik bir Natalya seti edinmek. Bu sayede +20 Disiplin ve +7 Critical Chance (CC) elde edilmesinin yanında söz gelimi dikkatli seçimlerle hatred regeneration, armor veya all resistance konusuna ağırlık verilebilir. Ben maliyet açısından all resistance yerine armor konusuna önem verdim. Hem artı armor Natalya set ekipmanı daha ucuz hemde diğer ekipmanda all resistance elde etmek daha ucuza geliyor.
3- Hız yani Moving Speed +24 elde etmek önemli. Fazlasına gerek yok zaten sanal oluyor. Demon Hunter 'ların hızlı hareket etmesi mühim. Bunu sağlamanın benim görebildiğim 3 yolu var. Yüzük, pantalon ve bot. Başka karakter için silahta da bu özellik olsa da bu durum Demon Hunter 'ları bağlamıyor. Bu özellik için yüzüğü heba etmektense pantalon+bot kombinasyonuna gitmek daha mantıklı. Natalya setin botunda zaten +12 var. Bu durumda Natalya seti bozmadan pantalonda +12 bulmak en mantıklısı.

4- Tercihen Inna setin pantalon+kemeri iyi bir upgrade oluyor. Artı 130 Dexterity, Holy Damage ve Attack Speed iyi bir seçenek. Tabii ki Witching Hour kemer herkesin hayali ama fiyatlar ortada. Daha ucuz seçenek Inna pant+kemer. Hoş bu setlerin fiyatları da yüksek ama all resistance yerine armor konusuna dikkat edilerek ucuza denk getirilebiliyor.

5- Yüzükler çok önemli. Bir hakkımız zaten Natalya setin yüzüğü için gidiyor. Diğer yüzükte Dexterity, Critical Chance (CC) ve Critical Damage (CD) üzerine Vitality veya tercih edilecek bir kombinasyon kullanmak en mantıklısı. Bana şansıma oyunda Wailing Host+ Litany of the Undaunted yüzük kombinasyonu düştü normal zamanda bu yüzükler ile, sağlam oyunlar sırasında ise Natalya Reflection artı bahsettiğim tarz bir yüzük tercih ediyorum. Amulette de aynı kombinasyona gitmek mantıklı olacaktır.



6- Gloove konusu çok mühim.Critical Chance (CC) ve Critical Damage (CD) kazanacağımız son zırh parçası bu. Bunda da imkanlar ölçüsünce bu konuya dikkat etmek lazım. Rare olarak konuşuyorum. Legendary olarak Bracer'larda da Attack Speed (AS) ve Critical Chance (CC) elde etmek mümkün.

7- Diğer zırh ekipmanda elimizdeki imkanlar ölçüsünde all resistance, armor konularına dikkat etmek lazım. Tabii legen alma imkanı var ise Bracer'da da Critical Chance (CC) fena olmaz.

8- Silah konusuna gelirsek. Bunu üçe ayırmak lazım.

a) Damage'a odaklanıp Manticore ve benzeri bir 2hand crossbow kullanılacaksa bunu illa ki Dead Man Legacy ile kombine etmek lazım. Bildiğiniz gibi rare quiver'larda attack speed 15'ten yukarıya çıkmıyor. 2hand crossbow çok yavaş atış hızına sahip bunu iyi bir quiver ile kullanmayınca etkili sonuç almak zor. Hele Life On Hit (LOH) veya Life Steal kullanılacaksa atış hızı mühim. Dead Man Legacy alırken hızı ne kadar iyi olursa olsun dikkat edilecek şey illa ki +Disciplin ve Hatred Regeneration olmasına dikkat etmek. Ek Disciplin alacağımız ender parçalardan bir tanesi quiver boş geçmemek lazım. Manticore'da da imkan varsa oyun tarzına göre Life On Hit veya Life Steal olması lazım .

b) Benim favori silahım genelin aksine Windforce. Damage'dan biraz ödün, Critical Damage'dan (CD) ciddi şekilde ödün veriliyor olsa da, atak speed çok iyi ve Life Steal ile hayat kurtarıcı oluyor. Ayrıca Hatred Regeneration olayı çok mühim. Bu arada Windforce alırken soketli olanını denk getirebilirseniz çok iyi olur.

c) Son kombinasyon ise 1hand crossbow kombinasyonları. Bunları oyun tarzına göre iki crossbow, bir crossbow artı quiver veya 1 crossbow artı kalkan olarak kullanmak mümkün. İyi bir Danetta set veya Calamity kombinasyonları yukarıdaki kombinasyonların arasında kendisine yer bulur. İyi bir atak hızı, denk geldiğindeHatred Regeneration veya Critical Damage ile harika kombinasyon elde edilebilir.

Ben genelde Windforce kullanıyorum ancak yanımda Manticore'um oluyor, duruma göre değişiklik yapıyorum.
Tabii oyunda "Mempo of Twilight" gibi gerçekten iyi başlıklar, "Witching Hour" gibi harika kemerler var. Ama bunları uygun fiyatlara bulmak çok zor. Durum böyle olunca denk gelene kadar ortalama ve üzeri Natalya set ile devam etmek mantıklı olabilir. Para olunca en yüksek DPS'li Demon Hunter 'ların yolunda gidilerek Natalya set iki veya üç parçada kalıp diğerleri daha iyileri ile değiştirilebilir.

9- Sharp Shooter (SS veya ShSh) olayının açıklaması bir çok yerde var. Oyuncuların Critical Damage'a abanıp Critical Chance'i göz ardı ettiğinden ve solo oyunlarda yüksek MP'lerde Demon Hunter 'ların çok zorluk çektiğini hep görüyoruz. Sharp Shooter insana gerçekten çok cazip geliyor. Damage output arttıkça artıyor ama gerçek durum hiç öyle değil. Amacımız Critical Chance'i 30 ve üzerine çıkartıp Sharp Shooter skill'inden kurtulmak olmalı bence. Tactical Advantage, Vengeance gibi skiller varken Sharp Shooter gerçekten gereksiz bir skill.

10- Skill'ler hakkında son ekleyeceğim konu ise "Steady Aim" Pasif bir skill olarak benim de zaman zaman kullandığım Steady Aim de tıpkı Sharp Shooter gibi yanıltıcı oluyor. Özellikle solo oyunca hiçbir zaman bu skill'in getirdiği %20 damage bonusu kullanılamıyor daha doğrusu efektif olarak kullanılamıyor. Çünkü 10 yard çevrenizde mob olmadığında %20 damage bonusunu alabiliyoruz. Solo oyunda pek az kere bu durum denk geliyor. Bu yüzden solo oyunlarda bence Steady Aim'i kullanmaya gerek yok. Çok oyunculu oyunlarda önde bir veya daha fazla tank var ise dolayısıyla mob'larla aranıza ek mesafe koyabiliyorsanız Steady Aim kullanmak bence mantıklı.



Velhasıl kelam benim görüşüm ve deneyimime göre 300 ve üzeri all resistance + 4K armor, ek 20 ve tercihen üzeri Disciplin, 100K'dan yüksek Sharp Shooter'siz damage output, %2.5 tercihen %3.0 Life Steal ve 30+ üzeri Life ile MP5'e kadar çok rahat oynanıyor. Buraya bir ekleme yapayım rahat oynanıyor derken DH standartları için söylüyorum, zamanımızın çoğu Kite ile geçiyor. Doğruyu söylemek lazım

MP5 üzerinde life'ı yükseltmek ve aktif/pasif skillleri yeniden ayarlamak gerekiyor. Trap, Sentry kombinasyonları bir örnek olabilir. Benim gördüğüm kadarı ile solo DH için MP8 üzeri ise gerçekten çok zor. Ben arkadaşlarımdan topladığım end-game sayılabilecek bir ekipman ile MP10 oynayayım dedim. Yerden kalkamadım desem yeridir. Bunun en önemli sebebi bende muhtemelen yaş itibarı ile azalmaya başlayan refleksler ve konsantrasyon eksikliğidir. MP8-9-10 oynayacak DH'lerin çok atik olması lazım. Şahsen benim öyle bir iddiam yok.

Hoş bu kadar yazdım doğrudur yanlıştır tabii ki kesin olarak bilemiyorum. Ancak Critical Chance'e önem vermeden yüksek sadece Critical Damage ile de oyun oynanıyor mu evet oynanıyor hatta son derece de keyifli oluyor. Sıkıntı, yüksek MP seviyelerinde kendisini gösteriyor mesela Über Boss'larda. Yani aslında oyundan nasıl keyif alıyorsanız öyle takılmak en doğrusu.

Hakancez ACT III'den bildirdi :)

Hiç yorum yok :